Islamic Widget

Iklan Nuffnang

Saturday, 25 January 2014

Well that escalated quickly: A 'Love' Chronology

Love story chronology less than 2 months...

"Saya dah berubah.. Sejak pakai purdah ni, saya tak layan lelaki sangat dah.. Saya tak cakap cakap or tweet dengan laki kecuali kalau ada benda penting je.. Awak jangan risau k.."



"Awak jangan risau k.. Walaupun ada beberapa lelaki dok chat saya, tapi saya tak layan pun.. Saya nak tunggu awak.. Awak jangan risau k.."



"Awak.. Saya nak mintak putus.. Saya nak hubungan kita diredhai.. Saya taknak hidup dalam dosa.. Tapi saya still tunggu awak.. Bila sampai masa nanti, kita kawin.."



"Awak, tadi ada Abang Luqluq senior sekolah saya dulu chat saya, cakap kawan dia yang kerja Ustaz tu tengah cari calon and macam dok target saya.. Tapi saya taknak dia pun.. Saya nak kat awak.. Saya tunggu awak, awak jangan risau k.."



"Awak, Fahim yang kawan abang Luqluq yang kerja Ustaz tu ada chat saya ucap tahniah saya boleh bimbing kawan kolej ke arah kebaikan.. Tapi saya tak reply pun.. Awak jangan risau k.. Saya tunggu awak.. Saya nak kawin dengan awak sorang je.."



"Saya rasa nak istikharah pasal jodoh la.. Saya taktau nak pilih awak atau Fahim.. Saya sayang awak.. Saya nak kawin dengan awak.. Tapi tak mungkin boleh kawin cepat cepat sebab ayah tak mungkin bagi kawin time tengah belajar. Lagipun awak lagi 2 tahun nak habis belajar. Fahim dah kerja. Dia ustaz.. Dia boleh bimbing dan tanggung saya.. Bukan macam awak.."



"Saya dengan Fahim sekarang ni makin serious ke arah nikah.. Kalau awak buat apa apa untuk pisahkan saya dengan Fahim pun, saya takkan terima awak balik sebab awak dah rosakkan plan nak bina masjid.."




Saya dah termakan harapan dan sakitnya sangatlah takleh nak describe. Sila ambil pengajaran. Terima kasih.

Anyway, semoga bahagia awak! Saya redha awak pilih dia... Barakallahu lakuma...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadiah istimewa!!!

Copyright © 2011 Syamim Harun